top of page
clujulnostru

ALOPEDI, serviciul de telemedicină pediatrică



ALOPEDI, serviciul de call center pentru urgențe pediatrice, s-a înființat din dorința medicilor din Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca de a sprijini copiii bolnavi și a venit în întâmpinarea nevoii părinților de a primi un sfat medical din partea specialiștilor în domeniu. Obiectivul funcționării acestui serviciu a fost asigurarea sănătății, siguranței și confortului copilului.


Peste 6.800 de părinți au apelat serviciul de telemedicină ALOPEDI în primul semestru al acestui an


S-a constatat, astfel, că ALOPEDI 0364-917 a fost apelat în primul semestru al acestui an de 6.868 de părinți.


Majoritatea apelurilor, mai exact 70,9% dintre acestea, s-au finalizat cu recomandări ce au permis îngrijirea copiilor la domiciliu, iar părinților li s-au explicat care sunt semnele la apariția cărora trebuie să se adreseze medicului. De asemenea, în cazul a trei copii a fost necesară solicitarea intervenției Serviciului de Ambulanță.


În primele șase luni ale anului 2024, problemele digestive (34,12%) au fost mult mai frecvente decât cele respiratorii (13,50%), numărul apelurilor pentru probleme digestive crescând cu 50% în luna iunie față de luna mai.


Reamintim, în acest context, faptul că specialiștii recomandă părinților să țină cont de măsurile de prevenire a infecțiilor digestive: să fie atenți la igiena mâinilor, să spele alimentele consumate de copii înainte de a le oferi acestora, să nu ducă în colectivitate copiii cu infecții digestive, iar folosirea piscinelor și a bazinelor se poate face după două săptămâni de la terminarea infecției digestive.

Comments


bottom of page