Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca (UTCN) și-a asumat misiunea formării unui nou model educațional pentru învățământul tehnic superior din Europa, prin parteneriate academice strategice și explorarea modelelor performante existente pe plan mondial.
După participarea din luna martie - în cadrul delegației Comisiei Europene, condusă de comisarul european Mariya Gabriel - a rectorului UTCN, prof. dr. ing. Vasile Țopa, la forumul „European Innovation Days” din Silicon Valley, o oportunitate de a pune bazele unor noi colaborări valoroase în cercetare și educație, în toamnă reprezentanții universității clujene au fost din nou în SUA, vizitând mai multe instituții prestigioase.. „Interacțiunile au oferit perspective cheie asupra colaborărilor de succes industrie - mediul academic și practici educaționale inovatoare, modelând înțelegerea UTCN despre cum să-și îmbunătățească modelul educațional”, sintetizează conf.dr.ing. Ovidiu Stan, directorul Departamentului pentru Relații cu Mediul Socio-Economic din cadrul UTCN și conducătorul delegației universității.
Delegația universității UTCN i-a inclus și pe Vlad Mureșan (profesor la Facultatea de Automatică și Calculatoare), pe Ștefan Cîrstea (conferențiar la Facultatea de Inginerie Electrică), și pe Alexandru Lazarec (director Departament Fonduri Structurale). Obiectivele principale au fost două: ca Universitatea să se facă cunoscuți și să obțină perspective asupra modului în care contextul academic se aliniază cu industria, adaptând curricula pentru a satisface atât nevoile prezente, cât și viitoare ale pieței muncii, reflectând practicile universităților americane.
În esență, delegația și-a propus să înțeleagă modul în care UTCN poate contribui activ la abordarea cerințelor dinamice ale pieței muncii. În timpul acestei vizite, UTCN a folosit un cadru de colaborare, angajându-se în discuții aprofundate și sesiuni de schimb de cunoștințe cu reprezentanți ai instituțiilor prestigioase precum Worcester Polytechnic Institute (WPI), Massachusetts Institute of Technology (MIT), Northeastern University, University of Massachusetts Lowell (UMass Lowell) și University of Massachusetts Amherst (UMass Amherst).
Deoarece UTCN se poziționează ca un centru de inovare și excelență, căută să alinieze colaborarea cu aceste instituții atât lanivelul cerințelor actuale ale industriei, cât și în ceea ce privește nevoile anticipate ale viitoarei piețe a muncii. Prin strategia și misiunea UTCN, împreună cu aceste inițiative, UTCN își propune să își asigure că ofertele sale educaționale rămân dinamice și receptive la cerințele industriei aflate într-o permanentă evoluție, aducând astfel contribuții semnificative la progresul învățământului tehnic românesc și european.
Comentários